2020-03-27

MIPS CFO slutar på eget initiativ – ny tillförordnad CFO utsedd

MIPS AB:s (”MIPS”) Chief Financial Officer (CFO) Mats Juhl slutar på egen begäran för ett nytt uppdrag utanför MIPS. Mats Juhl kommer att frånträda sin tjänst den 31 mars 2020. Samtidigt har Mats Vikström utsetts till tillförordnad CFO och tillträder sin nya tjänst den 1 april 2020.

Mats Vikström har under en period utfört interimsuppdrag inom finans för MIPS och kommer närmast från Intrum AB (publ) som Group PMO Director. Innan Intrum arbetade han som CFO samt Chief Operating Officer på Mantex AB (publ) och dessförinnan har Mats Vikström haft en rad uppdrag inom finans på Cloetta AB (publ) samt hos andra publika bolag.

Jag vill tacka Mats Juhl för hans insatser sedan han började på MIPS i höstas och önskar honom lycka till med framtida utmaningar. Samtidigt vill jag hälsa Mats Vikström välkommen som tillförordnad CFO till MIPS. Mats Vikström är redan, genom hans tidigare interimsuppdrag för MIPS, väl insatt i vår verksamhet och det är glädjande att vi snabbt kunnat rekrytera Mats som tillförordnad CFO”, säger Max Strandwitz.

MIPS CFO slutar på eget initiativ – ny tillförordnad CFO utsedd