2020-06-03

KARIN ROSENTHAL NY CFO FÖR MIPS

MIPS AB har utsett Karin Rosenthal till ny CFO som kommer att ta över rollen från Mats Vikström som är tillförordnad CFO. Karin Rosenthal kommer närmast från rollen som ekonomichef på Volati AB (publ) och tillträder sin nya roll hos MIPS senast i början av december 2020 och kommer att ingå i bolagets koncernledning.

”Jag är glad att kunna välkomna Karin till MIPS. Hon för med sig expertis och starka meriter och med sin gedigna bakgrund och erfarenhet är jag övertygad att hon kommer att vara en utmärkt CFO för MIPS. Jag ser fram emot att utveckla verksamheten tillsammans med Karin”, säger Max Strandwitz, MIPS VD.

Karin Rosenthal är för närvarande ekonomichef på Volati AB (publ) och arbetade tidigare som redovisningschef på Klarna Bank AB. Dessförinnan var hon Vice President och CFO på GVP Holding AB, koncernredovisningschef på Fabege AB (publ) samt har haft ledande positioner på 3L System Group (publ). Karin Rosenthal har en kandidatexamen från Stockholms universitet.

”MIPS är ett spännande företag med stor potential och med en tydlig strategi för att utveckla och växa verksamheten. Jag är glad över möjligheten att få vara en del av den resan och ser fram emot att bidra till att ta bolaget till nästa nivå”, säger Karin Rosenthal.

KARIN ROSENTHAL NY CFO FÖR MIPS